Škoda výpadek kvůli koronaviru nedožene. Rozbíhá výrobu elektromobilu

03.11.2020 13:49
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku svým zákazníkům 721 900 vozů. Jde o meziroční pokles o 21 procent. Jeho důvodem bylo výrazné narušení trhů společně s výpadky ve výrobě, způsobené uzavřením českých výrobních závodů na 39 dní ve druhém kvartálu, a to kvůli pandemii koronaviru.
Ochranná opatření ve výrobě Škoda Auto | (3:33) | video: Škoda Auto
Koronavirus
SLEDOVAT DALŠÍ DÍLY NA IDNES.TV
„Tyto výpadky se v České republice již do konce roku nepodaří nahradit,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě.
 
„Za poslední tři měsíce se nám na mezinárodních trzích podařilo potvrdit náš úspěšný kurs. Účinek prokazují i naše restartovací programy – náš tržní podíl v EU dosáhl v září rekordní hodnoty 5,4 %, což představuje nárůst o 0,6 procentního bodu v porovnání s minulým rokem,“ komentuje Alain Favey, člen představenstva společnosti odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
 
„Také objednávky a dodávky vozů zákazníkům v září překonaly úroveň loňského roku. Další vývoj prodejů bude rozhodující měrou záviset na průběhu aktuální vlny pandemie covid-19. Spolehlivou prognózu pro čtvrté čtvrtletí proto v současné době nemůžeme odhadovat.“ 
 
Firma počítá s výrobními omezeními plynoucími z následků koronavirové pandemie. Tato výrobní omezení znamenají, že zaměstnanci mají například delší přestávky, odbory bojují za zrušení přesčasů či směn navíc, v říjnu se tak některé tyto směny nekonaly.
 
V září dodala automobilka zákazníkům celkem 104 600 vozů, což činilo naopak meziroční nárůst o 2,6 procenta.
 
Letošní rok je pro značku ve znamení nejdůležitějšího modelu Octavia, který se začal prodávat v nové generaci. Aktuálně vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi asi 940 octavií denně. Společně s ní se na stejné lince bude vyrábět nové elektromobil Enyaq, což je v rámci koncernu VW unikum (dvě koncepčně zcela odlišná auta se vyrábějí společně). Aktuálně se produkce enyaqu rozbíhá, denně vyrobí asi sedm vozů.
 
 
Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty.
 
„Finanční výsledky za třetí čtvrtletí dokazují, že se naše maximální nákladová kázeň vyplácí. Také dodatečně zavedený krátkodobý program, vedoucí ke snížení nákladů a kapitálových výdajů, stejně jako opatření zaměřená na optimalizaci oběžných aktiv a likvidity, jsou účinná,“ řekl člen představenstva Klaus-Dieter Schürmann. Firma podle něj nadále sleduje aktuální situaci a podnikne další kroky k eliminaci finančních dopadů stále se zpřísňujících vládních opatření, která mají zamezit šíření koronaviru.
 
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v ČR téměř 34 tisíc.
 

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku svým zákazníkům 721 900 vozů. Jde o meziroční pokles o 21 procent. Jeho důvodem bylo výrazné narušení trhů společně s výpadky ve výrobě, způsobené uzavřením českých výrobních závodů na 39 dní ve druhém kvartálu, a to kvůli pandemii koronaviru.

„Tyto výpadky se v České republice již do konce roku nepodaří nahradit,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě.

„Za poslední tři měsíce se nám na mezinárodních trzích podařilo potvrdit náš úspěšný kurs. Účinek prokazují i naše restartovací programy – náš tržní podíl v EU dosáhl v září rekordní hodnoty 5,4 %, což představuje nárůst o 0,6 procentního bodu v porovnání s minulým rokem,“ komentuje Alain Favey, člen představenstva společnosti odpovědný za oblast prodeje a marketingu.

„Také objednávky a dodávky vozů zákazníkům v září překonaly úroveň loňského roku. Další vývoj prodejů bude rozhodující měrou záviset na průběhu aktuální vlny pandemie covid-19. Spolehlivou prognózu pro čtvrté čtvrtletí proto v současné době nemůžeme odhadovat.“ 

Firma počítá s výrobními omezeními plynoucími z následků koronavirové pandemie. Tato výrobní omezení znamenají, že zaměstnanci mají například delší přestávky, odbory bojují za zrušení přesčasů či směn navíc, v říjnu se tak některé tyto směny nekonaly.

V září dodala automobilka zákazníkům celkem 104 600 vozů, což činilo naopak meziroční nárůst o 2,6 procenta.

Letošní rok je pro značku ve znamení nejdůležitějšího modelu Octavia, který se začal prodávat v nové generaci. Aktuálně vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi asi 940 octavií denně. Společně s ní se na stejné lince bude vyrábět nové elektromobil Enyaq, což je v rámci koncernu VW unikum (dvě koncepčně zcela odlišná auta se vyrábějí společně). Aktuálně se produkce enyaqu rozbíhá, denně vyrobí asi sedm vozů.

Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty.

„Finanční výsledky za třetí čtvrtletí dokazují, že se naše maximální nákladová kázeň vyplácí. Také dodatečně zavedený krátkodobý program, vedoucí ke snížení nákladů a kapitálových výdajů, stejně jako opatření zaměřená na optimalizaci oběžných aktiv a likvidity, jsou účinná,“ řekl člen představenstva Klaus-Dieter Schürmann. Firma podle něj nadále sleduje aktuální situaci a podnikne další kroky k eliminaci finančních dopadů stále se zpřísňujících vládních opatření, která mají zamezit šíření koronaviru.

 

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v ČR téměř 34 tisíc.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-vyroba-koronavirus-prodeje.A201030_104817_automoto_fdvfffr

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz