Škoda otevírá nové vývojové a testovací centrum motorů. V koncernu Volkswagen tak posílí

04.09.2014 11:54
Mladoboleslavská automobilka ve čtvrtek otevírá nové vývojové a testovací centrum. To by mělo zvýšit možnosti automobilky mít plně na starosti vývoj a výrobu motorů. Místo aby si je kupovala od mateřského koncernu, bude je prodávat.
Na finančních výsledcích Škody Auto se projevuje, jakou část auta si sama vyvine a sama vyrobí. Podíl vlastní práce by se měl zvětšovat – minimálně v motorech. 
Pomoci tomu má slavnostně otevírané vývojové a testovací centrum v Mladé Boleslavi. To by mělo zvýšit možnosti automobilky mít plně na starosti kompletní vývoj a výrobu některých motorů.
Místo aby si je kupovala od jiných závodů mateřského koncernu Volkswagen, bude je naopak ona prodávat jim.
Cílem koncernu je snížit roztříštěnost výroby pohonných jednotek, u kterých se jednotlivé části vyvíjejí v různých částech světa a v jiných částech se vyrábějí a kompletují.
 

Investice do budoucna

Škodě hrozilo, že by o část svých vývojových, ale i výrobních aktivit přišla. Právě postavení nového vývojového centra ale zajistí upevnění její pozice jak ve vývoji, tak ve výrobě motorů na další desítky let. Nové centrum vyšlo na více než 900 milionů korun.
"Výstavba nového vývojového a testovacího centra je v první řadě jasným signálem ze strany koncernu VW, že s vývojovými kapacitami automobilky Škoda počítá i do budoucna," popisuje mluvčí automobilky Jozef Baláž.
"Tento fakt by se měl samozřejmě projevit i na objemu interních vývojových zakázek jak pro koncern VW, tak i pro jeho jednotlivé značky," dodává. 
Právě vývojové aktivity mohou zvýšit šanci Škody na rozšíření výroby v mladoboleslavské motorárně. V současnosti v Česku vzniká řada benzinových jednotek od atmosférických tříválců po přeplňované čtyřválce. Celkem produkuje šest typů úhrnem ve 13 výkonových variantách, denní produkce dosahuje čtyř tisíc kusů. 
Množství vyráběných motorů rychle roste s tím, jak Škoda do svého portfolia získává stále nové. Letos začala vyrábět litrové tříválce pro minivozy koncernu i novou generaci Škody Fabia, před dvěma lety pak novou verzi přeplňovaných benzinových turbomotorů, které používá pro Škodu Octavia a nově i pro novou fabii. Ještě před pár lety stála výroba pouze na tříválci 1.2 HTP.
Další dva agregáty pak Škoda v současnosti montuje z dovezených dílů. Mezi nimi i dvoulitrový turbodiesel. Právě vlastní produkce naftových motorů automobilce chybí. Případná výroba ale zatím není na pořadu dne.
"Vývojová a výrobní kapacita v oblasti motorů je v současné době prakticky plně využitá, do budoucna však nevylučujeme další posilování v oblasti nových zajímavých projektů, žádné finální rozhodnutí v tomto směru ale zatím nepadlo," popisuje Baláž. 
Mladoboleslavská automobilka se v rámci koncernu specializuje na výrobu benzinových jednotek a na vývoj těch menších a atmosférických. Tedy těch, které jsou nejběžnější u menších modelů, jako je Citigo, Fabia nebo Rapid, na většině světových trhů.
Největším aktuálním úkolem vývojového centra je motor EA 211 MPI určený pro značky koncernu Volkswagen. Čeští inženýři u nich odpovídají za vývoj a lokalizaci pro výrobní závody jak v Mladé Boleslavi, tak v Číně, Rusku i v Brazílii.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz