Škoda končí s roomsterem. Následník přijede z Polska

21.04.2015 10:20
Pro mnohé nejošklivější, pro řadu jiných nejlepších škodovka v historii. Vůz, který neoslnil nikdy v celkových prodejích, ale stal se pro automobilku „držákem“ v prodejích po celou dobu své existence. Po necelých devíti letech končí definitivně výroba modelu Roomster. Poslední sjede z výrobních linek příští středu.
„Výroba bude ukončena 30. dubna, o týden dříve skončí výroba užitkové verze Praktik,“ potvrdil mluvčí automobilky Vítek Pelc. Konec je nakonec o měsíc dříve, než původně firma předpokládala. Důvodem je především rozšiřování závodu v Kvasinách a náběh nových modelů, především pak výroby Superbu a terénních vozů pro Škodu i Seat. Na roomstera už nezbylo v automobilce místo.
Prodejci už dříve ukončili příjem objednávek, teď se vyrábí poslední kusy na objednávky. „K dispozici máme i omezený počet skladových vozů u našich obchodníků. Nicméně jsme byli pozitivně překvapeni zvýšeným zájmem o tento model v konečné fázi jeho životního cyklu,“ dodal Pelc.
O konci roomsteru se spekulovalo několik let. I když prodeje nebyl závratné, automobilce se náklady na jeho vývoj bohatě zaplatily. Celkový počet vyrobených roomsterů ale nepřesáhne půl milionu, loni se dostala výroba nad hranici 400 tisíc. Vůz se pravidelně umisťuje v první desítce nejprodávanějších vozů v Česku. „Je to model, který tu bude chybět. Prodával se velmi slušně, zejména v posledních letech. Lidé zjistili, že je to dobré auto, především svým vnitřním uspořádáním,“ říká Jan Šmucler z Autocentra Šmucler.
 

Zájem na poslední chvíli

Škoda přijde s novým roomsterem v závěru letošního roku. Půjde o obdobu Volkswagenu Caddy, oproti současné verzi bude tedy i větší. Vyrábět se bude v polském závodě VW v Poznani. „ S nástupcem tohoto globálně úspěšného modelu do budoucna počítáme, bližší informace sdělíme ve správnou chvíli,“ dodal Pelc. Současný model neprošel za devět let žádnými zásadními designovými změnami, jen drobnými úpravami.
Nový roomster bude větší a také dražší, než končící model. Podle informací MF DNES má výroba začít na konci roku, ale jen v malých sériích, prodej až na jaře příštího roku.
Roomster je i hezkým dokladem toho, jak se u nás vyvíjely ceny osobních aut. Když Škoda uvedla auto na trh, nejlevnější verze stála 340 tisíc. O sedm let později se s lepší výbavou dostala cena o sto tisíc levněji. Nečekaný zájem po zlevnění nakonec zdražil model k ceně kolem čtvrt milionu korun. „Největší zájem byl právě poslední dva roky. Myslím, že to bylo hlavně díky zlevnění,“ řekl Radek Donner z NH Cars. Příjemným překvapením jsou pro majitele roomsterů zůstatkové ceny jejich vozů: dvouleté vozy ztratily na ceně ani ne čtvrtinu své hodnoty.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz