Škoda Fabia má nový motor: Čtyřválec 1.2 TSI končí

01.03.2017 13:30

Škoda Fabia se vydává ve stopách většího Rapidu. Namísto čtyřválce 1.2 TSI přijíždí s litrovým tříválcem TSI. V nabídce budou dvě výkonové verze: 70 kW a 81 kW.

Motory se neustále zmenšují, avšak jejich výkony zůstávají stejné, v některých případech se dokonce zvyšují. Jasným důkazem tohoto trendu je i politika tuzemské Škody. Stejně jako nedávno v rapidu, přichází nyní i v menší fabii zcela nová pohonná jednotka.

Od začátku produkce modelu nabízený čtyřválec 1.2 TSI z řady EA211 disponoval ve fabii výkonem 66 a 81 kW. Nový motor i přes zmenšený objem a počet válců začíná na 70 kW. Varianta s vyšším výkonem si ponechává dřívějších 81 kW, ovšem důležitý točivý moment se zvýšil ze 175 N.m na 200 N.m. Slabší verze nabízí 160 N.m od 1500 do 3500 otáček za minutu. Dle údajů výrobce zároveň klesla spotřeba paliva až o šest procent. Samozřejmě v evropském měřícím cyklu NEDC.

Motor 1.0 TSI využívá blok z hliníkové slitiny, přičemž je celkově lehčí (v porovnání s předchozím čtyřválcem o 10 kg). Ve snaze snížit vnitřní odpory motoru, rozhodli se konstruktéři jej nevybavit vyvažovacím hřídelem, který byl v minulosti s tříválci běžně spojovaný.

Nový agregát ve fabii vychází z tříválce 1.0 MPI, s nímž sdílí vrtání 74,5 mm i zdvih 76,4 mm. Hlavní změnou je zavedení přímého vstřikování benzínu, což si vyžádalo odlišnou hlavu válců a samozřejmě přeplňování. Pracuje s chladičem stlačeného vzduchu, který je integrovaný přímo do sacího potrubí. Zajímavé je, že varianta se 70 kW nabízí kompresní poměr 10,5 :1. Tedy stejný, jaký používá výchozí motor 1.0 MPI ve verzi se 44 a 55 kW. Zde se jasně ukazuje chladicí účinek přímého vstřikování benzínu. Stejně jako u jiných motorů z řady EA211 je i tady použit rozvodový řemen.

A jaké jsou jízdní výkony takto motorizovaných fabií? Verze se 70 kW nabízí maximální rychlost 185 km/h v případě hatchbacku (o 3 km/h za hodinu více, než dosud), kombi je ještě o 2 km/h rychlejší. Výkonnější verze nabízí obdobné hodnoty 196 a 199 km/h. Kombinovaná spotřeba činí u slabší verze 4,3 litru na 100 km, u výkonnější dosahuje hodnoty 4,4 l na 100 km s manuální převodovkou. S dvouspojkovou DSG je tato hodnota 4,5 litru na 100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h vykazuje u slabší varianty hodnoty 10,6 sekundy, respektive v kombi 10,8 sekundy. Výkonnější verze nabízí 9,5 sekundy respektive 9,6 sekundy. Cena Škody Fabia s novým motorem zatím nebyla stanovena.

Zdroj: https://www.auto.cz/skoda-fabia-ma-novy-motor-ctyrvalec-1-2-tsi-konci-103921

 

Diskuze - vaše zkušenosti s litrovým tříválcem Škoda 1.0 TSI:

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz