Škoda Auto i Volkswagen zvýšily svůj zisk díky dražším autům

30.10.2014 13:10
Provozní zisk české automobilky za prvních devět měsíců stoupl meziročně o 87 procent.
Firmě se daří prodávat větší a dražší modely, stejně tak i její mateřské společnosti Volkswagen.
Německý koncern prodal za uvedené období 7,5 milionů vozů.
Automobilka Škoda Auto dosáhla za první tři čtvrtletí letošního roku provozního zisku 17,9 miliardy korun. Oproti stejnému období minulého roku jde o růst 87 procent.
Výsledky vyplývají z finančních výsledků koncernu Volkswagen, pod který tuzemská automobilka patří. Tržby vzrostly o více než čtvrtinu na 241,6 miliardy korun. Firma tak v současnosti na každých 100 tisíc korun tržeb vykazuje provozní zisk 7400 korun, loni šlo o 5000.
"Dvouciferné tempo růstu dodávek zákazníkům a značný nárůst tržeb a zisku dokazují, že je naše modelová paleta na mezinárodním trhu úspěšná. V následujících letech chceme ještě přidat a pro značku nadchnout i nové skupiny zákazníků. Nová Fabia odpálí v listopadu další stupeň naší modelové ofenzivy," říká šéf Škody Auto Winfried Vahland.
Komentář k výsledkům uvádí, že Škodě pomohl jak růst prodejů, který vzrostl z 524 na 612 tisíc vozů, tak lepší mix prodávaných modelů. Firmě se daří více prodávat větší octavie i rapidy než menší a levnější fabie.
Pomohla i loňská intervence ČNB, která oslabila kurz koruny. Škoda vylepšila své výsledky i v eurech, růst v korunách byl ale ještě vyšší.
Celý koncern Volkswagen za první tři čtvrtiny roku dodal zákazníkům 7,5 milionu vozů, o pět procent více než o rok dříve. "Letos můžeme prodat 10 milionů vozů," předpokládá šéf koncernu Martin Winterkorn. Tržby vzrostly o 1,4 procenta na 147,7 miliardy eur a firma dosáhla čistého zisku 8,7 miliardy, což znamenalo meziroční zlepšení téměř o třetinu.
Provozní zisk německé automobilky se ve třetím kvartále zvýšil o 16 procent na 3,23 miliardy eur, což bylo více, než předpokládali analytici oslovení agenturou Reuters. Podle jejich odhadů by provozní zisk nepřekročil tři miliardy.
Zisk Volkswagenu táhla poptávka po luxusních automobilech v Evropě i v Číně, a to především značek Audi a Porsche. Koncern se zároveň díky zvýšenému prodeji vozů dostal na druhé místo v celosvětovém srovnání. Na třetí příčku posunul svého amerického rivala General Motors, který prodal "jen" 7,37 milionu aut.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz