Prodejní síť Škodovky od Nového roku prořídla. Přesto zůstává nejhustší v Česku

13.01.2016 10:16
Prodej vozů Škoda loni ukončilo 27 českých autosalonů, obchodní síť i tak zůstává nejhustší v Česku.
Firma nařídila dealerům, aby své prodejny modernizovali, kdo to nezvládl, nemůže dál škodovky prodávat.
Ti, kteří prodávají nová auta, museli do úprav investovat minimálně 3,5 milionu korun.
Prodej vozů Škoda loni ukončilo 27 českých autosalonů. Obchodní síť se tak zmenšila na 184 míst, i tak ale zůstává nejhustší v Česku.
Firma nařídila jednotlivým prodejcům přestavět autosalony tak, aby dostaly nový design a splňovaly přísnější požadavky výrobce. Pro menší prodejce, kteří nemají dostatečně velký obrat, byla ale investice moc velká a nedávala ekonomický smysl. Kdo na nový design nepřešel do konce roku, s prodejem aut musel skončit.
"V posledních měsících loňského roku jsme se dohodli na ukončení obchodní a servisní smlouvy s dvanácti partnery značky v Česku," uvedl Miroslav Holan, který je zodpovědný za rozvoj dealerské sítě v ČR. Zbývajících patnáct partnerů přestalo prodávat nová auta, značkový servis si dál ponechají.
27 prodejců v loňském roce prodávalo škodovky naposledy. Nedokázali investovat do změny showroomů, jak to od nich značka vyžaduje.
3,5 milionu korun jsou minimální náklady na přestavbu showroomu do nové podoby.
Škoda tak má v Česku celou dealerskou síť v nové podobě. Změnily se fasády showroomů, interiéry i loga. Design je nyní společný pro prodejce po celém světě.
O modernizaci více než pěti tisíc dealerství rozhodla firma na konci roku 2013. Obchodníci například museli instalovat zelený vstupní portál, vnější stěny natřít kombinací bílé a šedivé barvy a samozřejmě používat nová loga výrobce. Uvnitř se pak měnila dlažba a nábytek, stejně jako osvětlení. Minimální prodejní plocha musí být nově 200 čtverečních metrů, což byl jeden z požadavků, který končící dealeři nesplnili.
Prodejci, kteří museli sáhnout do konstrukce stávajícího showroomu, potřebovali na změnu zhruba pět měsíců. Tak jako největší tuzemský dealer, Auto Jarov. "Škodovky jsme během úprav prodávali v salonu jiné značky, který také stojí v našem areálu," uvedl provozní ředitel společnosti Václav Fojtík.
V případě, kdy se pouze kosmeticky měnil vzhled prodejních prostor, bylo možné stihnout úpravy rychleji. "Na Černém Mostě, kde je jedno z našich prodejních míst, jsme stihli výměnu podlahy a nábytku za provozu během dvou týdnů," vysvětluje ředitel pražského dealera NH Car Vít Pěkný.
Nejvíce se počet prodejců nových škodovek snížil v Praze, kde jich ubylo šest. "Nebyl mezi nimi žádný z velkých dealerů," upozorňuje Holan. I tak je ale pražská síť dostatečně hustá a čítá 23 dealerství. Pět obchodníků skončilo na jižní Moravě, tři ve středních Čechách. Naopak v Karlovarském a Královéhradeckém kraji zůstává prodejní síť beze změny.
Všichni odcházející obchodníci ukončili činnost po vzájemné dohodě. "Žádnému jsme smlouvu nevypověděli," doplnil Holan.
Pokračující dealeři zvládli všechny potřebné změny do konce loňského roku, jak to od nich Škoda žádala. "Jen na několika místech ještě zbývá dodělat instalaci nového značení, například ukazatele či umístění loga," dodává Holan.
Ti, kteří prodávají nová auta, museli do úprav investovat minimálně 3,5 milionu korun. Servisní partnery přišla akce na půldruhého milionu. Holan ale upozorňuje, že mnozí utratili vyšší částky.
"Takzvaně na zelené louce bylo postaveno 11 zcela nových autosalonů, necelá polovina své stávající provozovny výrazně přestavěla, druhá polovina zvládla přeměnu bez nutnosti zásahu do konstrukce stavby," sdělil.
Po změnách u prodejců nových aut bude Škoda vyžadovat změny také po prodejcích ojetých aut této značky, kteří jsou zapojeni do sítě Škoda Plus. Těch je v Česku aktuálně 135.

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz