Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč
30.07.2014 12:32
Štítky:
plynová | škoda | octavia | g-tec | německa | itálie | 1000 | kč | cng | automobil | nízké | náklady | stlačený | zemní | plyn | garhard | plattner | celková | hmotnost | auta | předepsaná | minimální | rychlost | 80 | km/h | benzín | přeplňovaný | motor | 1.4 | tsi | 81 | kw | greentec
V redakčním testu jsme zjistili, že Octavia na CNG umí jezdit za opravdu nízké náklady. Nyní to dokázal i specialista na úspornou jízdu.
Škoda propaguje model Octavia G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn jeho levným provozem. Ten nyní dokázala i jízda Gerharda Plattnera, specialisty na úspornou jízdu. Ten s Octavií G-Tec ujel 1.172 kilometrů, přičemž náklady na cestu činily jen 35,71 euro, což je při současném kurzu zhruba 980 korun.
Plattnerem řízená tmavomodrá Octavia G-Tec dosáhla během jízdy z německého Berlína do Jesola, italského městečka nedaleko Benátek, průměrné spotřeby pouhých 2,93 kilogramů zemního plynu na 100 kilometrů. Sama automobilka přitom uvádí kombinovanou spotřebu CNG 4,7 kilogramu na 100 km.
Plattner jel ve voze sám, spolujezdce ale simulovaly nádoby na vodu o odpovídající hmotnosti. Celková hmotnost auta tak činila 1.700 kilogramů. Cesta vedla převážně po dálnicích. Předepsaná minimální rychlost byla 80 km/h.
Vedle tmavomodrého vozu se jízdy zúčastnil ještě stříbrný exemplář, v němž jeli Plattnerovi příbuzní. Automobil, v němž jela čtyřčlenná rodina, spotřeboval během jízdy průměrně 3,6 kg zemního plynu na 100 km. To není tak skvělá hodnota jako u rakouského specialisty na úspornou jízdu, stále se ale jedná o úctyhodné číslo.
Úsporná jízda z Německa do Itálie má jedno ale. Jízda trvala celkem tři dny (od 8. do 10. července), účastníci ji totiž absolvovali ve třech etapách dlouhých zhruba 400 kilometrů. Během přestávek pak bylo možné doplnit zásoby CNG. To znamená, že na dražší benzin, který Octavia G-Tec umí rovněž spalovat, vozy zřejmě vůbec nejely. Udávaný dojezd auta na CNG totiž činí 410 kilometrů, což Plattner jistě zvládl. V praxi budou náklady na jízdu vyšší, protože řidiči budou jistě využívat i 50litrovou nádrž na benzin.
Škoda Octavia G-Tec je na trhu od května, k dispozici jsou dvě karosářské verze – liftback a kombi. Pod kapotou auta pracuje přeplňovaný motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 200 N.m. Agregát spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, standardem je paket Greentec, zahrnující start-stop systém a rekuperaci brzdné energie.
Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy!
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz