Novou Škodu Fabii načapali při testech na slavném okruhu

21.05.2014 16:35
Představení nové Škody Fabie je otázkou několika měsíců. V mladoboleslavském vývojovém centru, známé Česaně, už dokončují finální odladění vozu. Fabii kvůli tomu vyvezli i na světoznámý přetěžký okruh Nürburgring. Tam ji nafotil špionážní fotograf.
Luboš Vlček, šéf českého zastoupení značky Škoda Auto, pro iDNES.cz na autosalonu v Ženevě začátkem března upřesnil, že se fabia objeví u prodejců Škody v České republice na přelomu roku 2014 a 2015. Jen krátce po uvedení pětidveřového hatchbacku má dorazit také kombík. A ten má být jednou z nejdůležitějších zbraní nové generace. 
Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se totiž podle informací iDNES.cz nechal na jedné z interních "předváděček" chystaných novinek slyšet, že fabia kombi, kterou viděl, bude jedním z nejkrásnějších aut celého koncernu. Potvrzují to i zdroje z automobilky, které fabii viděly na vlastní oči.
Stále hlasitěji se mluví ještě o třetí karosářské variantě fabie. Důležitý model značky by měl opět dorazit i jako sedan. Ten nabízela Škoda u první generace fabie, u stávající druhé tříprostorové provedení chybí. Sedan je totiž důležitý pro velké mimoevropské trhy jako Čína s Indií, kde je tato karosářská verze velmi žádaná. 
Oficiální světovou premiéru by měla nová fabie mít na podzim na autosalonu v Paříži. Dá se ale čekat, že Škoda novou fabii představí dříve. Pokud dodrží strategii uplatněnou u předchozích modelů, můžeme se na první obrázky a informace těšit v průběhu léta. 
Náběh výroby je totiž naplánovaný po celozávodní dovolené, kterou mají Škodováci v červenci. Podle dobře informovaných zdrojů MF DNES je start výroby naplánovaný na 35. týden roku 2014, to připadá na poslední srpnový týden.
Podle neoficiálních zpráv má být nová fabia nižší, širší, ale pořád stejně prostorná a hlavně v designovém stylu, který škodovkám naordinoval šéfdesignér Jozef Kabaň.
Fabia téměř jistě dostane hranaté přední světlomety, kapotu s charakteristickým nosem nesoucím logo automobilky a rovné ostré linky na karoserii. Na maskovaném prototypu zaujme výrazně skloněný zadní sloupek. Dynamicky tvarovaná záď má ale ukrývat na svou kategorii hodně velký kufr, jak je u škodovek zvykem.
Fabia určitě dostane hranatější tvary podobné dalším novým modelům škodovky. Je to viditelné i na prvních snímcích zamaskovaného auta při testech na německém Nürburgringu.
Oproti původním informacím se dost výrazně změní technika. Nová fabia totiž nemá dostat technický základ (podvozkovou platformu) stávajícího Volkswagenu Polo, o čemž se hodně spekulovalo, ale přijede na moderní chloubě koncernu VW, modulární platformě MQB.
Ta je velmi variabilní, nyní ji využívá Škoda Octavia, VW Golf, Seat Leon a Audi A3, počítá se s ní ale i pro malé vozy. Podle informací ze zákulisí se o MQB pro fabii rozhodlo proto, že je toto unifikované řešení jednodušší a levnější z pohledu výroby, než držet dvě platformy. Nový VW Polo a Seat Ibiza, které dorazí v závěsu za fabií, totiž MQB dostanou určitě.
Základním motorem pro fabii bude tříválcový atmosférický litrový benziňák ze Škody Citigo (pravděpodobně silnější 55kilowattové provedení). O stupeň výš bude provedení tohoto motoru s turbodmychadlem, které nahradí dosud používaný agregát 1,2 TSI. Motor 1,0 TSI má mít v polu 70, nebo 81 kW a 200 Nm, u fabie by to mělo být stejné. Další novinkou je zcela nový naftový tříválec 1,4 TDI. 
Dá se také čekat, že Škoda připraví také fabii spalující zemní plyn. Naopak sportovně laděná verze RS už z plánů vypadla. O dalších technických novinkách přichystaných pro novou fabii čtěte zde
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz