Nová Škoda Superb: kompletní fotogalerie, všechny technické detaily

18.02.2015 09:43
Mladoboleslavská automobilka v úterý na opulentním večeru pro sedm stovek hostů představila ve Fóru Karlín v Praze nový superb. Třetí generace nejluxusnějšího škodováckého modelu bude mít světovou výstavní premiéru v březnu na ženevském autosalonu, prodávat se začne od června.
Nový superb nabídne více prostoru než dříve, rozvor vzrostl o 80 mm na nynějších 2841 mm. Současně se přední převis zkrátil o 61 mm. "Tato nová architektura dodává vozu na eleganci a dynamice," říká šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň. "Od přídě až po záď, od velkých kol až po jemně klesající linii střechy zaujme nový model jasně ohraničenými plochami, čistými tvary, puristickou precizností a elegantně vedenými liniemi," uvedl Kabaň.
Na délku nový superb měří 4861 mm, je široký 1864 mm a vysoký 1468 mm. Druhá generace byla menší ve všech ohledech, byť "papírově" spíše nepatrně: délka 4833 mm, šířka 1871 mm a délka 1462 mm.
Zavazadlový prostor nabídne 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace. Vůbec poprvé najdete ve voze značky Škoda adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), který nabídne sportovní či komfortní režim odpružení.
Klasickou manuální ruční brzdu nahrazuje standardně dodávaná elektrická parkovací brzda. Novinkou je i třízónová klimatizace a elektricky ovládané páté dveře. Ty otevřete buď tlačítkem, nebo specifickým pohybem nohy pod nárazníkem.
Kromě bezpečnostních asistentů z octavie má superb jako první škodovka systém Blind Spot Detect pro sledování tzv. mrtvého úhlu, systém pro jízdu v kolonách a Emergency Assist, který zcela zastaví vozidlo v případě kolapsu řidiče.
 

Osm motorizací, DSG pro sedm z nich 

Na výběr bude celkem osm motorizací, nejsilnější BiTDI (176 kW/240 k a 500 Nm) zatím zůstane vyhrazeno passatu. Všechny agregáty splňují emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny kontroverzním systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.
Čtveřice motorů 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW je v nabídce i s pohonem všech kol (mezinápravová spojky Haldex 5. generace). S výjimkou základní benzinové motorizace je pro všechny agregáty k dispozici dvouspojková automatická převodovka DSG.
 

Podvozek stejný jako u passatu 

Na rozdíl od druhé generace, postavené na platformě octavie, dostal nový superb zcela shodnou techniku jako aktuální generace passatu. Podvozek, lehčí o 12 kg než dosud, má vpředu obvyklé vzpěry typu McPherson, vzadu je pak víceprvková náprava.
Součástí standardní výbavy je dále XDS+, tj. rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu (má ji i fabia třetí generace a v praxi auto zjednodušeně řečeno ochotněji zatáčí).
Prodejní ceny zatím automobilka neuvedla. Předpokládáme, že je zveřejní během ženevské výstavní světové premiéry. Prodej superbu III bude zahájen v červnu.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz