Nová Škoda Fabia se bude pyšnit rekordně nízkou spotřebou 3,1 l nafty na 100 km

08.08.2014 11:11
Škoda Auto zveřejnila další porci oficiálních informací týkajících se nové Fabie. Známe už všechny motory i hmotnost auta. Nejméně žíznivá verze GreenLine spotřebuje rekordně nízkých 3,1 l nafty na 100 km.
Koncem července Škoda odhalila první skicu nové Fabie a prozradila několik údajů týkajících se rozměrů (podrobnosti čtěte zde). Nyní přidává další várku oficiálních informací.
Podle mladoboleslavské automobilky bude nová Škoda Fabia až o 65 kg lehčí než současný model. Základní provedení má vážit jen 980 kg, v současnosti to je 1020 kg.
I díky nižší hmotnosti klesne spotřeba paliva. Nová Fabia má být podle tvrzení Škody Auto až o 17 procent úspornější než stávající model. Automobilka už zveřejnila spotřebu, kterou se bude chlubit nejméně žíznivá verze GreenLine, která přitom na trh přijede až koncem loňského roku. Mělo by jít o pouhých 3,1 l nafty, což by v současnosti znamenalo rekordně nízkou hodnotu mezi automobily s turbodiesely pod kapotou.
Podobně střídmou konzumací se aktuálně na českém trhu chlubí pouze o třídu větší nový Peugeot 308 s novým motorem 1.6 BlueHDI/88 kW. Mezi malými hatchbacky, tedy přímými konkurenty Fabie, je nyní nejnižší hodnota 3,4 l a dosahuje ji mimo jiné i nejúspornější provedení stávající Fabie. Parametry motorů nových aut nejrůznějších typů a velikostí můžete porovnávat na portálu www.vybermiauto.cz v přehledných tabulkách zde.
Škoda už také konkretizovala, jaké motory bude mít nová Fabia zpočátku pod kapotou. Půjde o čtyři benzinové a tři naftové agregáty plnící novou emisní normu Euro 6 a sériově obsahující stop-start systém vypínající motor po zastavení třeba na semaforech.
Základní provedení bude stejné jako v minivoze Citigo - tedy litrový tříválec s maximálním výkonem 44 kW. Silnější varianta motoru 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním paliva vyvine maximálně 55 kW. Příznivci dynamičtějšího svezení mohou sáhnout po silnějších čtyřválcích přeplňovaných turbodmychadlem 1.2 TSI, které projdou v porovnání se současnými motory stejného objemu modernizací a dostanou vyšší výkony 66 a 81 kW.
Zájemci o naftové motory budou vybírat mezi třemi výkonovými variantami tříválce 1.4 TDI - 55, 66 a 77 kW. Některé z benzinových motorů pro novou Škodu Fabia jsme už testovali pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Polo. Zkušenosti z jízdy s nimi si můžete přečíst zde.
Převodovky budou u nové Škody Fabia i nadále jak klasické s ručním řazením, tak automatické dvouspojkové DSG. Nová Škoda Fabia si odbyde světovou výstavní premiéru začátkem října v Paříži a na českém trhu by se měla začít prodávat v listopadu. Ještě v srpnu podle našich informací automobilka ukáže první oficiální fotografie vozu.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz