Nájem aut se chytil, Škoda má pět set zákazníků. Další značky ji chtějí napodobit

04.08.2014 14:01
Za první dva měsíce se podařilo automobilce Škoda prostřednictvím takzvaného operativního leasingu "prodat" klientům v Česku pět set aut. V mladoboleslavské firmě to považují za úspěch a první rok plánují uzavřít přes 4 tisíce těchto pronájmů.
Dosud se soudilo, že Češi musí auto vlastnit, Škoda Auto ale zatím ukázala, že to neplatí o každém. Automobilka zkusila nabídnout dvouletý nájem nových vozů soukromým osobám, a za první dva měsíce projektu Škoda bez starostí získala 500 zákazníků. Za stejné období Škoda v Česku prodala soukromým osobám i firmám zhruba 10 tisíc vozů. Přes tuto službu tak byl prodán zhruba každý dvacátý vůz značky.
Zvolili ji lidé, kteří se rozhodli, že si vůz nebudou kupovat, ale budou pouze platit pevně danou měsíční částku. V ní mají  i všechno pojištění a servis a po dvou letech si vůz buď odkoupí, nebo si vezmou nový.
Se zájmem to sledují prakticky všechny další automobilky i leasingové společnosti, ve velkém také plánují podobné produkty, ale stále vyčkávají.
Nabídka Škody Auto, kterou připravila ve spolupráci s leasingovou společností Škofin (ta je stejně jako automobilka součástí koncernu VW), je prvním větším operativním leasingem pro soukromé osoby v Česku. Odstartována byla téměř po dvou letech příprav a s velkými obavami.
"Výsledky jsou ale lepší, než se čekalo," říká Joachim Ewald, jednatel Škofinu. Na začátku ale produktu pomohla masivní reklamní kampaň, ta bude nyní utlumena a firma vyhodnotí, zda zájem ochabne, nebo se udrží.
Nabídka operativního leasingu pro soukromé osoby je striktně omezena. Nájem je pouze dvouletý a maximálně lze najezdit 20 tisíc kilometrů ročně. Kdo chce delší či kratší nájem nebo jezdí více, má zatím u Škody smůlu.
Důvody omezení jsou v zásadně dva: Jednak aby nabídka nebyla atraktivní pro podnikatele, pro které mají leasingové společnosti jiné nabídky, a také aby tento nájem aut "vyráběl" atraktivní ojetiny. Tedy dvouleté vozy, které budou mít najeto do 40 tisíc kilometrů. O ty je totiž v Česku velký zájem, ale na trhu jich je nedostatek.
Škofin ale se Škodou zvažují, že by podmínky nájmu přece jen uvolnily a rozšířily nabídku na více modelů a výbav. Nebude to ale dříve než za dva tři měsíce.
 

Pronájmy plánují v Česku i Volkswagen nebo Ford

Automobilku překvapilo, že mezi zájemci nedominují mladí lidé, jak se očekávalo. Typickému zákazníkovi je kolem čtyřiceti let a jde často o lidi, kteří jsou zároveň živnostníky – například o právníky, lékaře nebo konzultanty. Podobný produkt, jako má Škoda Auto, zvažuje zavést se Škofinem i Volkswagen. A stranou nechtějí stát ani další automobilky.
"Škoda zbořila bariéru, že Češi musí auto vlastnit, i my chystáme podobnou nabídku pro soukromé osoby," říká například šéf českého Fordu Jan Laube. Pronájem od této značky by měl být na dva až tři roky a na trh by měl přijít na podzim, tedy zhruba s příchodem nových generací modelů Focus a Mondeo.
Ve stejné době, jako Škoda spustila svůj operativní leasing pro soukromé osoby, spustila společnost Leaseplan první e-shop na operativní leasing v Česku, tentokrát cílený na podnikatele a menší firmy. To je mimochodem také skupina, která dosud preferovala vlastnictví auta a nájem pomocí operativního leasingu se prakticky nevyužíval.
"Na náš e-shop už se podívaly stovky tisíc lidí a máme rozjednaných nebo uzavřených zhruba 200 obchodů, z internetu už se pro nás stal hlavní kanál prodeje živnostníkům," hodnotí Milan Pláčník, který má v Leaseplanu na starosti rozvoj. I on říká, že jeho firma se Škodou a Škofinem vlastně synergicky, i když nezávisle na sobě, mění trh.
Internetový obchod Leaseplanu umožňuje pronajmout vůz během několika kliknutí, na rozdíl od Škody se neomezuje na jednu značku a lze nastavit jak dobu pronájmu, tak očekávaný roční nájezd. Ceny jsou ale o něco vyšší. Ptáčník ale argumentuje tím, že obsahují více služeb. To je také důvod, proč se jednotlivé nabídky leasingu liší, ty nejlevnější obsahují vlastně jen nájem vozu a pojištění, ty nejdražší všechny myslitelné asistence a podpory.
 

Realitní kancelář Pardubice nabízí zprostředkování prodeje rodinných domů, bytů, pozemků a komerčních realit. Zajistíme financování prostřednictvím hypotéky nebo úvěru ze stavebního spoření. Realitka Pardubice nabízí služby i pro Hradec Králové, Chrudim, kraj Vysočina a okolí. www.realitkapardubice.cz

Chromeshop.cz nabízí HUD displeje a sportovní a auto kamery a Chromebooky.

Autoservis Škoda a prodej.

Značkový servis Škoda a opravny.

Přeprava osob a taxi Vysočina.

Autosalon Škoda auto.

Tachomania for Škoda auto.

Tvorba webu a SEO optimalizace - Agentura PPC MAX.

Stanice CNG a servis.