Internet klasické kamenné prodejny v nejbližší době nenahradí, role dealera je při koupi auta důležitá
01.04.2016 14:25
Štítky:
internet | klasické | kamenné | prodejny | dealera | koupi | auta | automobilky | prodej | nových | aut | přes | virtuální | realitu | volvo | auto | sestavíte | nová | auta | kupovat | konfigurátory | opel | interiér | škoda | financování | vozidla | specifikace | nabídka | balíček
Automobilky zkoušejí prodej nových aut přes virtuální realitu. Například Volvo testuje speciální brýle od Microsoftu. Díky nim si auto nejen sestavíte podle svých představ, ale také si ho virtuálně prohlédnete a uvidíte jezdit. Udrží si automobilky do budoucna svoje kamenné prodejny, nebo si budeme nová auta kupovat pouze přes internet?
Vstupní branou do světa automobilek je čím dál častěji internet. Už dnes běžně nabízejí velké světové značky takzvané konfigurátory, kde si podle Martina Hejrala z Opelu sestavíte celé auto podle svých představ. „U posledních modelů už máme třeba to, a to se mi strašně líbí, že se kouknete do interiéru nové astry kamerou, která se pohybuje. Sám si natáčíte interiér, přibližujete a je tam opravdu 360stupňový pohled do interiéru auta, abyste si dokázali perfektně představit, jak vypadá třeba černé čalounění s bílou palubní deskou nebo černé s šedou palubní deskou,“ říká Martin Hejral z Opelu a zároveň dodává, že internet klasické kamenné prodejny určitě v nejbližší době nenahradí.
Vlastní prodej se bude ještě dlouho uskutečňovat s dealerem. Osobní kontakt zákazníka s prodejcem je důležitý i pro Škoda auto. V nedávném rozhovoru pro Český rozhlas to potvrdil šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier. „Stále přibývající digitální nástroje budeme intenzivně využívat, a to jak při poskytování informací zákazníkům, tak i v logistice. Nákup auta je ale především investice, kterou chce člověk vyjádřit svůj životní postoj. Než takovou investici udělá, musí auto na vlastní oči vidět, dotknout se ho, cítit ho, posadit se do něj a vyzkoušet ho. Tradiční způsob prodeje aut proto bude stále velmi důležitý a nové digitální nástroje ho jenom obohatí.“
Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla si kromě barvy a motorizace běžně zvolíte i způsob financování, nebo délku servisu. Přesto je Zdeněk Petzl přesvědčen, že role dealera je před koupí auta velmi důležitá. „Jsou tam lidé, kteří vám mohou pomoci určit, které konkrétní stránky toho vozidla pro vás jsou důležité, a které ne. Třeba možná ta specifikace, kterou jste si představovali, pro vás nakonec nepřinese to ideální, co by mohla přinést nějaká jiná speciální nabídka čí kompletní balíček.“
Internet jako lákadlo
Automobilový publicista Vladimír Rybecký tvrdí, že se internet v prodeji nových aut zatím neosvědčil. Automobilky se proto snaží raději online nalákat zákazníky do klasické kamenné prodejny. „Přes veškerou snahu různých prodejců, různých specializovaných firem, ale i automobilek, zatím prodej přes internet nefunguje tak, jako u jiného zboží. Internet slouží k tomu, aby lidi nalákal do prodejny.“
Zábava pro celou rodinu
A právě v prodejně vidí automobilky svojí budoucnost. Podle Vladimíra Rybeckého začínají pomalu měnit své autosalony v interaktivní Showroomy, kde najde zábavu celá rodina. „A oni to opravdu převádějí tak, že v současné době je prodejna místem zábavy pro celou rodinu, kde se mimo jiné také prodávají auta. Auto vám zhmotní, udělají vám virtuální realitu a můžete se při tom pobavit, a jste pořád pod jejich kontrolou. To je dnes důležité.“
Švédská automobilka Volvo se nedávno domluvila na spolupráci s Microsoftem a chce pomocí virtuálních brýlí nabídnout lidem nový způsob výběru vozidla. Pomocí hologramů vám zařízení umožní s autem pohybovat, měnit jeho vzhled, barvu, nebo vybavení vozu. Lidé tak lépe pochopí funkce bezpečnostních technologií, nebo uvidí, jak přesně funguje hybridní pohon. Prodejci i automobilky do budoucna chtějí, aby výběr nového auta byla pro zákazníka hlavně zábava.
Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy!
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz