Automobilky v Česku zase mění ceníky a nenápadně zdražují. Škoda sáhla i na cenu vybavení

02.08.2016 10:18

Ceny aut v Česku se během první poloviny roku změnily už několikrát. Vozy převážně zdražují.

Zájemci o koupi automobilu se kvůli tomu hůře orientují v cenách.

Rekord drží model Ford Vignale, který svou cenu změnil již třikrát.

Mnohem častěji než dříve mění letos automobilky působící na tuzemském trhu své ceníky. A většinou zdražují.

Zájemci o koupi nového vozu tak mají oproti dřívějším časům těžší orientaci. Cenovky u některých vozů se jen během první poloviny letošního roku změnily už několikrát, třeba i oběma směry. Zvyšování cen ale v době, kdy trh poměrně razantně roste, převládá.

"Je to skutečně tak, v porovnání s minulými zvyklostmi letos nastal trend mnohem častějších úprav cenovek, přičemž hodně značek už nemění ceny plošně u všech nabízených modelů, ale dost často jen u některých typů aut. A dokonce i pouze pro určité stupně výbav nebo motorizace," uvádí Martin Lankaš ze serveru Vybermiauto.cz, který se sledováním pohybu cen nových aut v Česku zabývá.

Není výjimkou, že se cena u jednoho a téhož typu vozu se stejným motorem i shodnou výbavou letos změnila dvakrát. Rekordmanem, jak vyplývá z redakčního průzkumu ceníků, je model Ford Vignale. Tato luxusněji vybavená verze Fordu Mondeo stála na přelomu roku (jde o základní variantu s dvoulitrovým naftovým motorem) necelých 933 tisíc korun, následně přišlo v lednu zdražení o pět tisíc korun a v květnu o dalších 48 tisíc. Tuto úpravu ceny ovšem značka zákazníkům do značné míry kompenzovala tím, že do výbavy přidala navigaci a parkovací asistenční systém. Po posledním zdražení, které přišlo ještě v červenci, stojí nakonec toto auto aktuálních 1 016 990 korun.

O velkou částku u automobilky s modrým oválem ve znaku podražil také kultovní model Mustang. Jeho nejlevnější varianta podražila v lednu o 30 tisíc korun na 969 tisíc korun a v květnu o dalších 48 tisíc. Koupit ho tak teď lze nejméně za 1 017 000 korun.

"Úprava cen Vignale souvisí především s navyšováním výbavy a doprovodných služeb. Mustang se zdražoval také proto, že poptávka po tomto modelu výrazně převyšuje nabídku, proto se Ford rozhodl harmonizovat ceny v celé Evropě," sdělil mluvčí tuzemského zastoupení Fordu Martin Linhart.

Ford zdražoval i některá další auta, současně však v červenci poměrně významně zlevnil model Focus. U něj se (v závislosti na konkrétní výbavě a typu motoru) cenovka snížila v rozmezí 12−42 tisíc korun.

Nyní se dá jen stěží předpovídat, jaká auta postihne zdražení příště. Hýbe se s cenami prakticky všech typů vozů, od nejmenších až po luxusní. Podražil například minivůz Citroën C1 (dohromady o 15 tisíc korun), malý městský SUV Renault Captur (ve výbavě Advantage a s motorem 0,9 litru) o 11 tisíc korun, Opel Corsa 1,2 Selection o 13 tisíc. A také vůz nižší střední třídy Toyota Auris (1,33 Live) o 17 tisíc korun nebo kombík Hyundai i30 s benzinovým motorem 1,6 ve výbavě s označením Trikolor.

To, že se ceny zvyšují jistým plíživým způsobem, se dá dohledat rovněž u tuzemské Škody. Vloni, stejně jako v roce 2014 svá auta plošně zdražila v listopadu. Tehdy se zdražení netýkalo typů Rapid a Yeti. Úprava jejich ceny ale přišla v dubnu, byť se cenovka u Rapidu zvýšila pouze o tisícikorunu, u SUV Yeti pak o pět tisíc.

O další tisícikorunu zdražil i Superb, jehož se listopadová změna již týkala. Letos pak Škoda navýšila cenu (opět o tisíc korun) u sportovní verze Octavie RS a nakonec v červnu nabobtnala částka na cenovce minivozu Citigo. U toho však šlo o změnu převážně související s novým modelovým rokem, v jehož rámci do výbavy auta přibyly nové prvky. Nicméně zákazník si připlatí částky v rozmezí 700−7700 korun.

Kromě aut Škoda zdražila i některé výbavové prvky, které už dříve byly za příplatek. Například automatickou dvouzónovou klimatizaci o sto korun nebo zvýšenou záruku na pět let s omezením do 100 tisíc kilometrů o 1010 korun na rovné dvě tisícovky. Upravila se i částka za pakety, do nichž je soustředěno několik prvků výbavy.

Škoda přesto tvrdí, že ke zvyšování cen přistupuje tak, aby to mělo co nejmenší dopad na zákazníky. "Rostou ceny vybraných vstupů, jako je třeba kaučuk, což se logicky promítne i do zvýšení ceny finálního produktu," vysvětluje mluvčí tuzemského zastoupení značky Vítězslav Pelc.

 

Zdroj: https://archiv.ihned.cz/c1-65386910-automobilky-v-cesku-meni-ceniky-nenapadne-zdrazuji

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz