Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

27.02.2015 11:05
Audi R8 umí být stejně výkonné jako Lamborghini Huracán. Vedle verzí s atmosférickým motorem bude nabídnuta i elektrická R8 e-tron.
Krátce před premiérou na internet unikla první fotografie druhé generace Audi R8. Jen pár hodin poté automobilka vůz oficiálně odhalila. Veřejnost si nový ingolstadtský supersport bude moci poprvé prohlédnout příští týden, na ženevském autosalonu.
Zatímco první generace R8 debutovala v roce 2008 s osmiválcem a až dva roky poté nabídla i desetiválec, novinka zpočátku nabídne výhradně větší agregát. Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI bude dostupný hned ve dvou výkonových verzích – základní nabídne 397 kW, silnější potom 449 kW. Motor s přímým a nepřímým vstřikováním známe již z Lamborghini Huracán, ve kterém dosahuje právě 449 kW.
Desetiválec bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Ta disponuje třemi automatickými režimy řazení a jedním manuálním nastavením. Kvůli snížení spotřeby převodovka při sundání nohy z plynového plynu vyřadí na neutrál.
Síla agregátu bude posílána na všechna kola, nápravy tvoří dvojitá lichoběžníková ramena. Pohon všech kol je nově vyvinutý – viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektrohydraulická lamelová spojka. Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu. Silnější R8 V10 plus díky pohonu všech kol a vyladěnému desetiválci zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h.
Základem auta vyráběného v nově vybudované továrně Böllinger Höfe je platforma Audi Space Frame (ASF), proti řešení z první generace R8 však byla vylepšena, a to s ohledem na snížení hmotnosti auta (až o 50 kg) a zvýšení jeho tuhosti (o 40 %). Konstrukci ASF tvoří hliníkové slitiny a karbonem vyztužené plasty (CFRP). Suchá hmotnost silnějšího R8 V10 plus činí 1.454 kilogramů.
Design nové R8 je spíše evolucí než revolucí, křivky jsou ostřejšího rázu než dosud. Standardem jsou diodové svítilny, které však mohou nahradit moderní laserová světla. Také rozměry byly prakticky zachovány. Druhá generace R8 je dlouhá 4,42 metru, široká 1,94 metru a vysoká 1,24 metru. Rozvor náprav činí 2,65 metru.
Změnou prošel interiér, ve kterém se objevuje 12,3palcový displej. Ten nahradil analogové budíky a nabízí výběr mezi různými módy zobrazení. Nové jsou rovněž sedačky. Audi tvrdí, že kabina nové R8 má evokovat kokpity závodních vozů.
 

R8 dostane také elektromotor

Vedle verze s atmosférickým desetiválcem Audi potvrdilo také příchod elektrické varianty R8 e-tron. Elektrický supersport bude poháněn dvěma elektromotory, každý z nich disponuje 170 kW a 460 N.m. Baterie s kapacitou 92 kWh umožní autu ujet na jedno jejich dobití až 450 kilometrů.
Elektrická R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h – ve vyšších rychlostech je už energetická spotřeba příliš vysoká. Díky kombinovanému systému nabíjení umožňujícímu nabíjet akumulátory střídavým i stejnosměrným proudem je podle Audi možné baterie vozu dobít za méně než dvě hodiny.
Audi R8 e-tron bude možné objednávat již od tohoto roku. Automobilka pak přiznává, že pomocí něj bude především testovat techniku pro chystaný sedan s elektrickým pohonem.
Od sériové R8 II je odvozen také závodní speciál R8 LMS, postavený podle pravidel kategorie GT3. Desetiválec byl prakticky zachován se sériovým vozem, vyladěn je však na 430 kW. Automobil byl zároveň odlehčen na 1.225 kilogramů. Audi začne R8 LMS nasazovat v příští sezoně.
 
Audi R8 II – technické údaje
Model R8 V10 R8 V10 plus R8 e-tron
Motor 5.2 FSI V10 5.2 FSI V10 2x elektromotor
Zdvihový objem [cm3] 5204 5204 -
Válce/ventily 10/4 10/4 -
Největší výkon [kW] 397 449 340
Točivý moment [N.m] 540 560 920
Převodovka 7DS 7DS ?
Max. rychlost [km/h] 323 330 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5 3,2 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,8 12,4 -
 
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz