Audi Q3 2015: Vzhledové retuše, Euro 6 a vyšší výkon pro RS

07.11.2014 14:53
Zatím nejmenší SUV od Audi prodělalo pro modelový rok 2015 kosmetické změny, motory přešly na novou emisní normu a RS Q3 získala porci výkonu navíc.
Q3 se vizuálně změnila jen nepatrně, jak je u značky víceméně obvyklé. Tradiční lichoběžníková single-frame maska se přiostřila a nový model poznáme hlavně podle v těchto místech rozšířeného chromování, které sahá až k předním světlům. Nejmenší audinu do lehkého terénu lze mít jak s kombinací xenonových výbojek a denních diod, tak i kompletně využívající moderní světelnou techniku. Vzadu jsou diody vždy, tam už se s klasickými žárovkami nesetkáte. I tvar těch koncových prošel jemnými retušemi. 
V nabídce zůstaly i nadále výhradně přeplňované motory, které ovšem splňují normu Euro 6. Benzinové čtyřválce zastupují 1.4 TFSI/88 a 110 kW, respektive 2.0 TFSI ve verzích 132 a 162 kW. Čisté diesely 2.0 TDI mají 110, případně 135 kW. Spotřeba všech jednotek klesla v průměru o 17 %, nejúspornější naftová verze ultra s nižším výkonem spálí jen 4,4 l/100 km. Zážehovým vrcholem je ale i nadále verze RS Q3 s posíleným pětiválcem 2.5 TFSI /250 kW. Ten nyní dává až 450 N.m, které přenáší sedmistupňová převodovka S tronic přes hydraulickou spojku 5. generace na obě nápravy. Sedmička slouží k úspoře paliva, nižší stupně jsou poskládány těsně za sebou. Crossover sprintuje z klidu na stovku během 4,8 s a jede obligátních 250 km/h. Nabídne i klapky ve výfukovém systému, které poskytnou ten správný zvuk. 
Podvozek všech variant s nezměněnou vzdáleností mezi nápravami 2,6 m byl doladěn, aby poskytoval větší porci komfortu v rámci současných možností. Q3 může mít i aktivní tlumiče, které se dají nastavit pomocí známého systému Drive Select. Kola mají průměr od 16 do 20 palců dle verze, RS Q3 má z továrny devatenáctipalcová, větší jsou mezi volitelnou výbavou. Za příplatek se dodává i HDC, tedy asistent pro sjíždění prudkých kopců. Nová Q3 měří na délku 4.39 m, je 1,83 m široká a 1,59 m vysoká. Bez řidiče váží minimálně 1385 kg. RS má o kilogram lehčí brzdové kotouče a na přední nápravě se do nich zakusují osmipístkové třmeny. 
Interiér i exteriér crossoveru lze pochopitelně vyšperkovat balíčky za peníze navíc (S line apod.), střešní nosiče ale dostaly už všechny varianty v základu. Do zavazadelníku se vejde minimálně 460 l, sklopná dělená zadní opěradla jej rozšíří až na 1.365 l. Další částky lze utratit za pokročilé asistenční systémy, třeba hlídač mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, chytrou navigaci s připojením na internet pomocí mobilu a tak dále. RS nabídne navíc výraznější nárazníky, černý kokpit, sportovní přístroje se stříbrným podkladem a červenými ručičkami a třeba i kůži Nappa. Informační systém je zde doplněn o stopky, ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla a teploměr oleje. 
Nová Q3 se začne prodávat v únoru 2015 za minimálně 29.600 eur (822.100 Kč). RS Q3 přijde s drobným zpožděním, ale zájemci zaplatí skoro dvakrát tolik: 56.600 eur (1,57 milionu korun). Připomeňme, že se vyrábí u Seatu v Martorellu. 
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz