Audi Prologue Allroad: Zvýšené kombi s 900 N.m
16.04.2015 14:25
Štítky:
audi | prologue | allroad | zvýšené | kombi | 900 | nm | koncept | auto | plug-in | světlomety | matrix | světla | laserová | oled | obrazovky | displej | tiptronic | karbon | keramické | kotouče | vzduchový | podvozek
Třetí ingolstadtský koncept s označením Prologue je vizí zvýšeného kombi. Auto je plug-in hybridem s benzinovým osmiválcem pod kapotou.
Podle předpokladů Audi představí na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji koncept Prologue Allroad. Ten je třetím konceptem s názvem Prologue, po vizi luxusního kupé a kombi přichází ukázka crossoveru.
Svými tvary automobil navazuje na předchozí koncepty Prologue a Prologue Avant, s nimiž sdílí širokou šestiúhelníkovou masku chladiče s hliníkovými lištami a ostře řezané hlavní světlomety. Jedná se o laserová světla Matrix. Automobil na délku měří 5,13 metru, z boku zaujme dlouhá kapota nebo velká 22palcová kola. Ve srovnání s Prologue Avant je nový koncept o výrazných 77 mm vyšší.
Kabina je podle prohlášení Audi prostorná a luxusní. Horizontálně orientovaná palubní deska je velice minimalistická, unikátem je široký pás displejů. Středový panel a palubní desku před spolujezdcem tvoří celkem tři dotykové obrazovky multimediálního systému. Obrazovky jsou tvořeny organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED), přičemž nabízejí perfektní rozlišení. Nechybí ani digitální kaplička s přístroji, která už je pro Audi typická.
Vzadu je jen dvojice samostatných sedadel, mezi nimiž je umístěn další OLED displej pro ovládání sedaček, klimatizace nebo zábavního systému. Nechybí ani dvojice tabletů. Pomocí funkce „butler“ umí auto rozeznat pasažéra (na základě jeho chytrého telefonu) a uzpůsobit polohu sedadla a nastavení klimatizace jeho přáním. Systém umí rovněž navrhnout hudbu podle preferencí pasažérů nebo trasu cesty.
Pod kapotou Prologue Avant pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4.0 TFSI kombinovaný s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu Tiptronic. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 540 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 900 N.m. Prologue Avant je tak výrazně silnější než jeho předchůdci. S ohledem na „terénní“ orientaci auto disponuje pohonem všech kol.
Díky mamutí síle se hodnota zrychlení Prologue Allroad blíží supersportům. Auto akceleruje na stovku za pouhých 3,5 sekundy. Normovaná spotřeba paliva je v reálu nedosažitelná, činí 2,4 litru na 100 kilometrů.
Prologue Avant je plug-in hybridem, v čistě elektrickém režimu umí ujet až 54 kilometrů. Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh jsou uloženy v zadní části vozu. Specialitou je možnost jejich bezdrátového indukčního nabíjení.
O zastavení automobilu se starají 20palcové karbon-keramické kotouče. Vzduchový podvozek pak umožňuje různé naladění odpružení – od extrémně komfortního po tuhé pro rychlou jízdu.
Audi tvrdí, že novinka je novou dynamickou interpretací konceptu Allroad, tedy zvýšeného oplastovaného kombi. To naznačuje, že se budoucí A6 Allroad tímto konceptem výrazně inspiruje.
Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy!
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz