Audi A4 B9: Nová generace s delším rozvorem oficiálně, zhubla 120 kg

29.06.2015 10:53
Audi představuje novou generaci sedanů a kombi střední třídy A4. Na první pohled se toho moc nezměnilo, ale opak je pravdou. B9 je o něco větší a hlavně lehčí.
Nová A4 znamená po tvarové stránce spíše evoluci, vypadá jako výrazná modernizace. Jenže změny najdeme už na přídi. Nová vykouslá přední světla (i Matrix LED) a denní diody doplňuje široká single frame maska. Auta jsou ostřejší a dynamičtější, mají větší výřezy pro kola. Zadní diodová světla zůstala poměrně tradiční. Víko zavazadelníku u sedanů se zvýšilo, kombi s tradičním názvem Avant dostalo na páté dveře mohutný spoiler. Základní objem jeho prostoru pro náklad činí 505 l, o 15 l více než u končící řady. Kufr lze následně zvětšit sklopením zadních asymetricky dělených opěradel až na 1510 l.
Hlavní diference mezi novou a starší generací se projeví při podrobnější studii tabulkových rozměrů. Rozvor náprav páté generace B9 se natáhl oproti končící B8 o 12 mm. Základní sedan narostl na 4,73 m (+25 mm) a na šířku měří 1,84 m (+16 mm), do výšky pak ční 1,43 m. Součinitel odporu vzduchu klesl na fantastických 0,23, kombi má o tři setiny více, což znamená samozřejmě nižší tabulkovou kombinovanou spotřebu. Kromě toho A4 zhubla až 120 kg, základní varianta váží pouhých 1320 kg, to je na dnešní dobu poměrně málo. Ale auta střední třídy se čtyřmi kruhy nenarostla k pěti metrům jako někteří jejich konkurenti, zachovala si díkybohu poměrně střízlivé a kompaktní rozměry.
 
Nejslabším motorem v nabídce je zážehová čtrnáctistovka TFSI se 110 kW a 150 N.m. Následuje dvoulitr naladěný na 140 kW a 320 N.m, výkonnější verze dává 185 kW a 370 N.m. K mání bude i provedení spalující CNG se 125 kW a 270 N.m, pouze však jako kombi. Na obě nádrže ujede až 950 km, do těch pod podlahou na zemní plyn se vejde 19 kg stlačené pohonné látky a její spotřeba činí méně než 4 kg/100 km. To je z benzinových čtyřválců prozatím vše. Dvoulitry TDI se chlubí 110 kW a 320 N.m, respektive 140 kW a 400 N.m. Větší porce výkonu i točivého momentu poskytuje třílitrový šestiválec, ve slabším provedení 160 kW a 400 N.m, v silnějším dokonce 200 kW a mohutných šest stovek newtonmetrů!
Čtyřválce TDI a TFSI jsou spojeny s novou šestistupňovou manuální převodovkou, která je také o 16 kg lehčí než předchozí, úspoře hmotnosti byla komplexně věnována náležitá pozornost. Všechny motory kromě nejvýkonnějšího šestiválcového turbodieselu mohou dostat za další příplatek sedmistupňový dvouspojkový S Tronic, který střídá CVT Multitronic. High-endový nafťák se dočkal revidovaného Tiptronicu s osmičkou rychlostí.
Kabina s vnitřním LED osvětlením v v až třicítce (!) barev poskytne pasažérům díky zmíněnému natažení vzdálenosti mezi nápravami více místa, vzadu o 23 mm. Už z nových TT a Q7 dobře známý je nastavitelný digitální palubní štít s úhlopříčkou 12,3 palce, v základu jej ale nedostanete. Opěrky hlav nových předních anatomických sedaček se dají nastavovat dokonce dvouose, kromě výšky lze regulovat dokonce vzdálenost od hlavy. Nejlepší infotainment má osmipalcovou obrazovku podobnou tabletu, podporuje rychlý bezdrátový internet, Android Auto a Apple CarPlay.
Audi A4 B9 může být vybaveno kromě špičkového audia dánských Bang & Olufsen také zábavním systémem pro cestující vzadu. Nezapomínejme ani na celou řádku standardních i příplatkových moderních elektronických pomocníků a jízdních asistentů. Prodej nové generace začne ale až na podzim po výstavním debutu ve Frankfurtu.
 

Řešíte pojištění auta? Nabízím rychlé sjednání i na dálku. Zajistím maximální bonusy s využitím nejvyšší obchodní slevy! 
Stačí napsat do zprávy nebo zavolat. O zbytek se postarám.
https://www.facebook.com/finpa.cz

www.finpa.cz